Client case: meer bereiken met maatwerk, bij Zeeman textielSupers

19 januari 2021

Om de vitaliteit onder je medewerkers te bevorderen, is een gratis abonnement op de sportschool in veel gevallen niet heel effectief. Dat weet ook Yvonne van der Peijl, Compensation & Benefits Specialist bij Zeeman textielSupers. Daarom koos ze voor het maatwerk van SmartVitaal. Ze vertelt erover in dit artikel.

Mensgericht leiderschap

Yvonne van der Peijl: “We zagen bij Zeeman dat ons ziekteverzuim al jaren aan de hoge kant was. Daarnaast zijn we recent begonnen aan een groot organisatorisch verandertraject. Daarbij hoort ook een verandering in hoe we met onze medewerkers omgaan. Mensgericht leiderschap staat nu centraal. Op basis van dit mensgerichte én het hogere ziekteverzuimpercentage heb ik een vitaliteitsplan voor onze organisatie geschreven. Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar de beste manier om dit vitaliteitsplan uit te voeren. Dat is een dagtaak, waar ik in mijn functie simpelweg geen tijd voor heb. SmartVitaal kon dat tijdsprobleem voor ons oplossen. Bovendien konden we met de online gezondheidstest van SmartVitaal meteen aan onze wettelijke PMO-verplichting voldoen.”

Internationale oplossing

“Onze keuze voor SmartVitaal werd mede ingegeven door het feit dat we echt op zoek waren naar een internationale oplossing. We zijn nu actief in zeven Europese landen en het bevorderen van vitaliteit is iets dat we voor iedereen in ons bedrijf willen doen, niet alleen voor onze Nederlandse medewerkers. We wilden het bovendien graag eenvoudig houden, dus we zochten één oplossing die we in de verschillende landen waarin we opereren kunnen aanbieden. Andere aanbieders waren voornamelijk gericht op Nederland.” 

Brede oplossing

“Er waren ook andere redenen waarom het niet goed matchte met andere vitaliteitsaanbieders. Bijvoorbeeld dat het feitelijk neerkwam op bedrijfsfitness en verder niks. Daar spreek je maar een heel klein groepje mee aan. Bovendien pakt je dan maar een klein aspect van het hele vitaliteitsspectrum, terwijl wij juist echt op zoek waren naar een bredere oplossing, mét de mogelijkheid om het aanbod flexibel in te richten.”

Meedenken

“Samen met SmartVitaal steken we er veel energie in om het platform en alle mogelijkheden bij onze medewerkers te laten landen. De afstand tot de winkelmedewerkers is wat groter, niet alleen fysiek maar ook digitaal. Dat maakt activatie in onze organisatie iets ingewikkelder, zeker in tijden van corona. SmartVitaal denkt gelukkig goed mee over hoe we zo veel mogelijk mensen kunnen prikkelen om mee te doen. Juist omdat het zo’n lastig project is, en dan ook nog in verschillende landen en talen, is dat heel fijn.”

Flexibiliteit

“Er is een grote mate van flexibiliteit vanuit SmartVitaal. Dat heeft zich nu al nuttig bewezen. SmartVitaal zegt gewoon: ‘We zetten een projectmanager bij jullie neer, die je twee dagen in de week ondersteunt en je heel veel planmatig werk uit handen neemt.’ Dat is iemand die zorgt dat er activatiemateriaal wordt aangeleverd, die goed luistert welke richting we op willen en dingen gewoon voor ons uitvoert. Ik ervaar dat echt als een grote factor van meerwaarde in de samenwerking met SmartVitaal.”


De voordelen van werken met SmartVitaal volgens Yvonne van der Peijl:

1. Het alles-in-een pakket Dus niet alleen een PMO, maar ook de mogelijkheid om er een vervolg aan te geven met het platform.

2. Het maatwerk Dus niet dat je een platform over de b├╝hne gegooid krijgt en zoek zelf maar uit of en hoe het werkt, maar heel veel aandacht voor wat juist bij ons en onze medewerkers het beste werkt om te activeren.

3. De flexibiliteit Bijvoorbeeld de mogelijkheid om de verzekerde zorg uit de collectieve zorgverzekering in het platform van SmartVitaal te integreren.

 

Deel dit artikel op social media

Gerelateerde artikelen